Hiver 1959-1960, une petite ville de l'État de New York. Ruben Blum est historien, fils de parents (névrosés et excentriques) d'origine russo-ukrainienne, gendre de beaux-parents (plus névrosés et excentriques encore) d'origine germanique, et père d'une jeune fille qui a hérité de la folie familiale. Il enseigne à l'université de Corbin où il est le seul professeur de confession juive, ce qui fait de lui, par de sombres raccourcis, la personne idéale pour évaluer la candidature d'un spécialiste de l'Inquisition, juif lui aussi:Ben-Zion Nétanyahou. Mais lorsque, de la voiture de l'universitaire, c'est toute la famille qui sort, la soirée prend une tournure inattendue... et promet de rester dans les mémoires!
B>br>"Absorbing, delightful, hilarious, breathtaking and the best and most relevant novel I’ve read in what feels like forever." —Taffy Brodesser-Akner, The New York Times Book Review br>br>/b>Corbin College, not quite upstate New York, winter 1959–1960: Ruben Blum, a Jewish historian—but not an historian of the Jews—is co-opted onto a hiring committee to review the application of an exiled Israeli scholar specializing in the Spanish Inquisition. When Benzion Netanyahu shows up for an interview, family unexpectedly in tow, Blum plays the reluctant host to guests who proceed to lay waste to his American complacencies. Mixing fiction with nonfiction, the campus novel with the lecture, The Netanyahus is a wildly inventive, genre-bending comedy of blending, identity, and politics that finds Joshua Cohen at the height of his powers.
Juif new-yorkais, républicain et un soupçon mafieux, David King a transformé sa petite entreprise de déménagement en empire du stockage. Les équipes de King's Moving transportent vos meubles mais peuvent aussi être mandatées pour saisir les biens des mauvais payeurs. Pourtant, malgré sa notoriété acquise à grands coups de spots publicitaires, David King n'en reste pas moins ridiculement humain. Il a quitté sa femme pour l'une de ses employées et essaie d'être un père convenable pour sa fille en crise d'adolescence permanente : Tammy travaille désormais dans l'humanitaire, elle refuse de se plier aux traditions familiales et participe activement aux mouvements de boycott d'Israël. Ce qui exaspère David King.
Sioniste convaincu, il s'apprête à accueillir un cousin israélien qui vient de terminer son service militaire. Plutôt que de faire le tour du monde avec ses frères d'armes, hanté par les opérations à Gaza, Yoav part à New York travailler pour King's Moving, bientôt rejoint par l'un de ses camarades nommé Uri. Instable psychologiquement, ce dernier espère se raccrocher à la vie grâce à l'opportunité professionnelle qui se présente à lui. Rien ne l'impressionne, aucun meuble ni résident récalcitrant. Mais le binôme israélien va être rattrapé par des blessures profondes et la comédie risque alors de virer au drame...
Véritable « Soprano à la juive » selon le New Yorker, ce roman est à la fois hilarant et tragique. Joshua Cohen questionne nos identités et les grands changements à l'oeuvre dans nos sociétés, il manie l'humour juif avec talent pour croquer le monde dans toute sa vitalité mais aussi dans toute sa noirceur. Traduit de l'anglais (États-Unis) par Stéphane Vanderhaeghe.
Le jour de ses onze ans, Jonathan, un Israélien de Jérusalem, arrive par erreur après un attentat suicide au Paradis des musulmans. Là commence un voyage à la Marco Polo, à la fois poétique et métaphysique, à la recherche de son propre dieu. Mais Dieu existe-t-il ?
Imprégné de la tradition et de la poésie yiddish, jouant volontiers sur l'absurde et sur les mot sans hésiter à mettre à mal la syntaxe, ce texte inspiré par la mort du cousin de l'auteur dans un attentat à Jérusalem décrit la vision fantasmagorique d'un Paradis recomposé, en soulignant les différences et les points communs entre les cultures juive et islamique.
A propulsive, incendiary novel about faith, race, class, and what it means to have a home, from Joshua Cohen, a major American writer ( The New York Times ) NAMED ONE OF THE BEST BOOKS OF THE YEAR BY VULTURE AND BOOKFORUM One of the boldest voices of his generation, Joshua Cohen returns with Moving Kings, a powerful and provocative novel that interweaves, in profoundly intimate terms, the housing crisis in Americas poor black and Hispanic neighborhoods with the world's oldest conflict, in the Middle East. The year is 2015, and twenty-one-year-olds Yoav and Uri, veterans of the last Gaza War, have just completed their compulsory military service in the Israel Defense Forces. In keeping with national tradition, they take a year off for rest, recovery, and travel. They come to New York City and begin working for Yoavs distant cousin David King--a proud American patriot, Republican, and Jew, and the recently divorced proprietor of Kings Moving Inc., a heavyweight in the tri-state areas moving and storage industries. Yoav and Uri now must struggle to become reacquainted with civilian life, but its not easy to move beyond their traumatic pasts when their days are spent kicking down doors as eviction-movers in the ungentrified corners of the Bronx, Brooklyn, and Queens, throwing out delinquent tenants and seizing their possessions. And what starts off as a profitable if eerily familiar job--an Occupation--quickly turns violent when they encounter one homeowner seeking revenge. Praise for Moving Kings A Jewish Sopranos . . . utterly engrossing, full of passionate sympathy . . . Cohen is an extraordinary prose stylist, surely one of the most prodigious at work in American fiction today. --James Wood, The New Yorker Brilliant . . . It feels master-planned to slowly unsettle your convictions, as the best novels do. . . . Cohen has a brain-on-fire intellect and a Balzac-grade enthusiasm for understanding varieties of experience. -- Los Angeles Times Moving Kings is a lit fuse, a force let loose, a creeping flame heading for demolition, and Cohen himself is a master of argot and wit. --Cynthia Ozick A dazzling and poignant book. --Rachel Kushner Cohens writing is filled with sharp turns of phrase and elegant rhythms. . . . The denouement is as vengeful as any Old Testament plot twist. . . . Cohen has become one of Americas top young novelists. --Time
Attention reveals a fresh, vital literary voice as it covers seemingly every imaginable topic relating to modern life.-- Entertainment Weekly Joshua Cohen may be Americas greatest living writer.-- The Washington Post NAMED ONE OF THE BEST BOOKS OF THE YEAR BY WIRED One of Granta s Best of Young American Novelists, Joshua Cohen arrives with his first collection of nonfiction, the culmination of two decades of writing and thought about life in the digital age. In essays, memoir, criticism, diary entries, and letters--many appearing here for the first time--Cohen covers the full depth and breadth of modern life: politics, literature, art, music, travel, the media, and psychology, and subjects as diverse as Google, Donald Trump, Bernie Sanders, fictional animals, Gustav Mahler, Aretha Franklin, John Zorn, landscape photography, fake Caravaggios, Wikipedia, Gertrude Stein, Edward Snowden, Jonathan Franzen, Olympic womens fencing, Atlantic City casinos, the closing of the Ringling Bros. circus, and Azerbaijan. Throughout ATTENTION, Cohen directs his sharp gaze at home and abroad, calling upon his extraordinary erudition and unrivaled ability to draw connections between seemingly unlike things to show us how to live without fear in a world overflowing with information. In each piece, he projects a quality of thought that is uniquely his, and a voice as witty, profound, and distinct as any in American letters. At this crucial juncture in history, ATTENTION is a guide for the perplexed--a handbook for anyone hoping to bring the wisdom of the past into the culture of the future. Praise for ATTENTION Dazzling in its scope . . . If curiosity is a writers greatest innate gift, Joshua Cohen may be Americas greatest living writer. -- The Washington Post Cause for celebration and close study . . . [Cohen] will hunt after neglected shards of the past, minor histories, and charge them with an immediacy in the present. . . . He is experimenting with the essay form much more, and more cleverly, than any major American writer today. -- The Wall Street Journal In Attention , Joshua Cohen makes an eclectic argument for how to improve our lives. . . . [He] tackles a surprising range of subjects to underline distractions role in our fraught predicament and to argue that paying attention could help us get out of it. . . . When it comes to making sense of our times with verve and imagination, few authors are more rewarding. -- Financial Times
@00000327@@00000327@@00000327@@00000327@NATIONAL BESTSELLER @00000041@bull;@00000373@ @00000155@@00000327@@00000327@@00000327@@00000041@ldquo;More impressive than all but a few novels published so far this decade . . . a wheeling meditation on the wired life, on privacy, on what being human in the age of binary code might mean . . . [Joshua] Cohen, all of thirty-four, emerges as a major American writer.@00000041@rdquo;--@00000373@The New York Times@00000155@@00000133@@00000133@@00000133@@00000133@@00000373@@00000341@@00000155@@00000327@@00000327@@00000327@@00000327@@00000341@NAMED ONE OF THE TEN BEST BOOKS OF THE YEAR BY @00000373@VULTURE @00000155@AND ONE OF THE BEST BOOKS OF THE YEAR BY@00000373@ @00000155@NPR AND @00000373@THE WALL STREET JOURNAL@00000155@@00000133@@00000133@@00000133@@00000133@@00000341@@00000133@@00000133@@00000133@@00000341@ @00000327@@00000327@@00000041@ldquo;@00000373@Book of Numbers@00000155@ . . . is shatteringly powerful. I cannot think of anything by anyone in [Cohen@00000065@s] generation that is so frighteningly relevant and composed with such continuous eloquence. There are moments in it that seem to transcend our impasse.@00000041@rdquo;--@00000327@Harold Bloom@00000341@@00000133@@00000133@@00000133@@00000341@The enigmatic billionaire founder of Tetration, the world@00000065@s most powerful tech company, hires a failed novelist, Josh Cohen, to ghostwrite his memoirs. The mogul, known as Principal, brings Josh behind the digital veil, tracing the rise of Tetration, which started in the earliest days of the Internet by revolutionizing the search engine before venturing into smartphones, computers, and the surveillance of American citizens. Principal takes Josh on a mind-bending world tour from Palo Alto to Dubai and beyond, initiating him into the secret pretext of the autobiography project and the life-or-death stakes that surround its publication.@00000341@@00000341@ Insider tech expos@00000046@, leaked memoir-in-progress, international thriller, family drama, sex comedy, and biblical allegory, @00000373@Book of Numbers @00000155@renders the full range of modern experience both online and off. Embodying the Internet in its language, it finds the humanity underlying the virtual.@00000341@@00000341@ Featuring one of the most unforgettable characters in contemporary fiction, @00000373@Book of Numbers@00000155@ is an epic of the digital age, a triumph of a new generation of writers, and one of those rare books that renew the idea of what a novel can do.@00000341@@00000341@ @00000327@Praise for @00000373@Book of Numbers@00000155@@00000133@@00000341@@00000341@@00000041@ldquo;The Great American Internet Novel is here. . . . @00000373@Book of Numbers@00000155@ is a fascinating look at the dark heart of the Web. . . . A page-turner about life under the veil of digital surveillance . . . one of the best novels ever written about the Internet.@00000041@rdquo;@00000327@--@00000373@Rolling Stone@00000155@@00000133@@00000341@@00000341@ @00000041@ldquo;A startlingly talented novelist.@00000041@rdquo;@00000327@--The Wall Street Journal@00000133@@00000341@@00000341@@00000041@ldquo;Remarkable . . . dazzling . . . Cohen@00000065@s literary gifts . . . suggest that something is possible, that something still might be done to safeguard whatever it is that makes us human.@00000041@rdquo;@00000327@--Francine Prose, @00000373@The New York Review of Books@00000155@@00000133@
À la mort de son père, Esther pénètre pour la première fois seule dans l'appartement de ses parents. En triant des affaires, elle découvre un mot griffonné : « Nota Bene : Lettre M-C dans la Pléiade de M. ». Que représentent ces mystérieuses initiales ? Les réponses attendues ne viennent pas. Comme sa mère ne lui dit rien, elle met son ami Jonas dans la confidence. À deux, car tout fonctionne à deux, ils espèrent comprendre le sens de cette énigme. Alors, tandis que, de toutes parts, le présent s'étiole sous ses yeux impuissants, Esther s'apprête à percer à jour les secrets du passé...
Dans ce roman élégant et délicat, Joshua Laffont-Cohen confronte ses personnages aussi sensibles que torturés à la douloureuse réalité du temps qui passe, qui abîme, qui sépare, mais qui, quand on sait attendre, peut aussi réunir.
La poésie de George Sand, qui s'inscrit dans la tradition des poètes romantiques, va vers l'expression de la tendresse, de la beauté, de l'âme et de la nature. George Sand, poète méconnue, dont on a préféré jusqu'à présent évoquer les liaisons sentimentales et son attachement aux paysans du Berry, fut placée par Hugo parmi les grands poètes du XIXe siècle. Des poèmes à la prose poétique, des chansons au théâtre-poème, de l'essai au métatexte, cette anthologie pourrait constituer toute la lyre sandienne.
Au moment de régler la succession paternelle, Esther découvre dans l'appartement de ses parents un mot griffonné par son père et le journal intime de son meilleur ami Jonas. Que révèle ce mot ? Que contiennent ces pages? Sur fond de mystère, la musique rythme la progression d'Esther et nous fait entrer dans le secret des abîmés. Quatre personnages sont sur scène, Esther, ses enfants Léa et Solal, son ami Jonas, quatre personnages abîmés par des blessures différentes ou par des secrets plus ou moins lourds... Esther va tenter d'ouvrir les portes du passé pour mieux comprendre le présent. La réflexion, le dialogue et l'art seront-ils les clefs d'une possible réparation ?
Chansons poétiques est la transcription de plusieurs émotions. Regroupant cinq albums, c'est également un recueil de textes romantiques, élégants mais décalés, classiques mais pas vraiment... une suite musicale à laquelle l'auteur vous donne le loisir de poser votre tempo.